Gabinet Terapii i Wspomagania Rozwoju

w Starogardzie Gdańskim

Gabinet Terapii i Wspomagania Rozwoju

w Starogardzie Gdańskim

Nasza walka zaczęła się, gdy córka miała 2,6 roku, zaraz po otrzymaniu diagnozy – autyzm. Dziecko nie mówiło, nie komunikowało potrzeb, nie rozumiało otaczającej rzeczywistości. Wtedy zdecydowałam, że “idziemy” Metodą Krakowską.

Równocześnie z wczesną nauką czytania ćwiczyliśmy wszystkie funkcje poznawcze zgodnie z założeniami Metody. Każdy miesiąc terapii przynosił niesamowite efekty. Pojawiły się wymarzone pierwsze słowa, potem całe zdania.

Ćwiczyliśmy funkcje poznawcze w następujących sferach: 

Słuchowej i wzrokowej (na początku terapia słuchowa w oparciu o program “Słucham i uczę się mówić” – koniecznie w słuchawkach!), później u nas świetnie sprawdziły się również nagrania z programowania języka.

Ćwiczenia lewopółkulowe
(w tym sekwencje, relacje, szeregowanie, wykluczanie ze zbioru, analogie)

Ćwiczenia lewopółkulowe (w tym sekwencje, relacje, szeregowanie, wykluczanie ze zbioru, analogie)

Budowanie systemu językowego. Wprowadzanie części mowy, fleksji i składni następuje etapami, zgodnie z zasadą nabywania komunikacji u dzieci zdrowych. Ćwiczenia obejmowały też między innymi kategoryzacje, myślenie przyczynowo-skutkowe, ćwiczenie motoryki, pamięci.

Po 10 miesiącach terapii córka czyta, odpowiada na pytania, komunikuje potrzeby i co najważniejsze - rozumie. Dzięki widocznym efektom terapii patrzymy w przyszłość z nadzieją.

Wierzę, że nasza historia będzie nadzieją dla rodziców na początku tej drogi. To droga trudna zarówno dla rodzica jak i dla dziecka, ale warto podjąć wysiłek. Tylko terapia wsparta działaniami rodziców daje najlepsze efekty.
Alina